Tuesday, August 26, 2008

hari ke-3 di Cameron


24 Aug 08, 4.30am.
aku terjaga dari tido coz bunyi alarm yg menyakitkan telinga..
aku terus bgun nk g bukak pintu tanpa melihat jam pukul brape..
tibe2 oni bersuara..

oni : oi wan.. kao nk g mane??
yuan : nk g amek air smayang nk smayang subuh ar.. nk g mane lg?
oni : kau gile ke.. baru kol 4.30pg lar..
yuan : lar yeke baru kol 4.30?? smbung tido ar cmni..
oni : hahahhahahaa!! (gelakkan aku)

cis cis.. tu la akibatnye byk sgt alarm berkumandang..
smpai aku pun lalok g bgun awl2 nk smayang subuh.. hahaha!! xD
so smbung la tido.. kol 5.30pg baru bangkit..
kelang kabut aku g amek wudu'..
then oni suwo aku g bgunkan budak2 laen..
ape lg.. biase la aku ngan perangai gile aku..
aku g kt pondok masakan, amek periuk ngan senduk nasi..
then aku ketok2 dari kemah ke kemah smbil melalak..

'subuh~ subuh~ bangun da subuh~ sahur~ sahur!'
'maaaarabbuka! siapa tuhan kamu!!!!'
'bangunlah kamu sblom kamu dibangunkan!!'

gile tol aku ni..
tp serunok tu wat kecoh tengah2 pg.. hahahaaa!! xD

pg ni, ayah oni lg jd imam..
dan aku juge yg azan..
selesai solat.. kami melepak di tengah2 tapak kem..
then abg oni bwat 2 aktiviti yg syok gile!!
aktiviti pertama 'tree, squirrel, earthquake..'
xtiviti ke dua adalah 'bang bang..'
susah lar nk explain cmne aktiviti dia..
papehal nnti kalo video aktiviti ni da kuar kt youtube, aku heboh kt kowang ea..

setelah selesai mnjalankan aktiviti..
kitoang sume pun packing utk pulang..
aku ngan oni g kemas kemah..
naim plak entah hilang ke mane..
mls la tu nk kemas kemah.. huhuuu.. :P
pas da packing kemah..
aku lepak kt tepi surau..
dok sowang2 termenung..
teringat si dia yg jauh di mata..
dan ta pernah lg berjumpa..
nape la dia ta kasi jumpe utk bulan ni ea..
tape2 nnti aku tanye dia nape ta ley jumpe..
hmfff hmmfff.. =)

ketika dlm perjalanan pulang..
aku hanye berdiam diri sahaja di dlm bas..
aku kepeningan dan keloyaan..
dan hampir2 termuntah dlm bas..
aaaaaah.. sakit nye pale!! >.<

bas membuat 2 perhentian di cameron..
satu di ladang strawberi 'raju farm'..
dan satu lg di ladang teh..
aku hanye turun di ladang strawberi..
mase perhentian kt ladang teh, aku tido dlm bas..
pening nye psl..

aku bernasib baik coz bas tu lalu kt taman dagang..
so aku pun turun la berdekatan umah aku..
dlm kol 7 lebih aku arive kt umah..
then mlm tu aku terus dmm..
adoi.. hahahahaaaa!! xD

dmm2 pun aku smpat on9 ag..
nk chat ngan si dia punye psl.. :P
neway.. dia amat mengambil berat tentang diriku..
waaaah.. btuah tol aku dpt dia..
dia je yg malang coz dpt aku.. x)





dia ni la yg malang tuh.. ;p
dia sgt shuweet..
shangat2 comel2..
shangat2 baik hati..
shangat2 caring..
dan saya..
shangat2 chyntakan dia!! :P




tamatlah sudah kisah di cameron
the end....

No comments: