Tuesday, August 26, 2008

hari ke-2 di Cameron


23 Aug 08, 4.30am
pelbagai bunyi alarm phone aku dengar..
dah mcm bunyi alarm kt pasar malam pun ada..
mengacao aku nk tido btol..
da la tenga sejuk gile time tu..
setelah hampir setengah jam alarm2 itu berbunyi..
aku pun terpakse bangkit dr tido..
aku bgunkan oni and kitoang g tandas utk amek wudu'..
air dia, perrghhhhhh!! sejuk gile!! aku sentuh 1 jari je da menggigil..
terpakse gak gune 'mind set'..
aku dgn penuh slamver dan lajunye mengambil wudu'..
selesai amek wudu', aku ngan oni dok kt surau..
cam biase, aku ditugaskan utk azan..
selesai azan, smbil menunggu jemaah laen (ceeeh jemaah siot) aku ngan oni bertasbih dulu..
pas jemaah da cukup (kot), ayah oni jd imam utk solat subuh..
after subuh, agak2 kol 7 lebey, kitoang buat senaman ringan before g mendaki..
memula panas kan bdan, then kitoang buat tarian poco-poco..
waaaaah, tarian peveret aku tuh.. hihiiii.. x)
after dat, kitoang bersarapan dulu, barulah g mendaki..

9.00am++
pendakian di mulakan..
aku di berada di barisana hadapan..
tp akhirnya, aku berada di blakang..
daki punye daki, turun curam panjat curam..
akhirnye kitoang tiba di puncak gunung berembu..
mb dlm pkul 2.00pm++ kitoang smpai kt puncak..
rupenye pendakian ni lg senang dr pendakian tahun lepas kt gunung nuang..
setelah begambar beramai2 sbgai kenangan kt puncak..
kitoang sume pun turun la, tp ikot jalan lain..
turun punye turun, akhirnya smpai kt MARDI..
kt luar pintu pagar MARDI tu..
aku sempat singgah kt gerai cendera mata..
aku beli 1 t-shirt ngan keychain.. huhu..
then kitoang sume balik la menapak ke tapak kem..

5.00pm++
sampai ke tapak kem..
aku g makan dlu..
pastu oni ajak g mandi sungai..
oleh kerana sungai cetek..
aku, oni ngan naim g mandi kt bilik air..
kitoang g terjun dlm kolam yg ade kt sebelah bilik air tu..
yg kelakar nye..
kitoang baru je masukkan kaki, kelang kabut kitoang kuar..
sejuk gile wooooo air dia.. hhahhahaa!! xD
nk ta nk, terpakse gak mandi..
kolam tu da mcm spa kitoang buat.. hahahaa!! xD
pas mandi tu..
kitoang g pasar malam kt pekan berinchang..
aku hanye beli apam balik ngan 'heart' warne biru.. hehee.. ;P
balik2 je dr pekan, ujan plak turun..
kemah kitoang basah, then terpakse la tidur kt surau..
mlm tu si dia call aku..
terlepas skit rindu aku ni pada si dia.. x)
tp kitoang borak kejap je..
pastu aku tertido mati.. adoiyai~~
bgun2 je aku tgok ade 2 misscall..
sorie syg.. wan ta jwp call kamu.. =/
abeslah kisah utk hari ke-2 kt cameron..



bersambung...

No comments: