Friday, June 13, 2008

inilah hidup ku

hari jumaat.. penghulu bg segala hari..
aaaargh!! aku bgun kol 12.30!!
kelang kabut aku g mandi pastu terus g masjid.. (lupe nk makan)
tu la.. sape suwo tido kol 4pagi..
tp aku mmbawa roti coklat sbgai bekalan..
didalam beg aku terisi laptop acer ku..
aku pun ta tao nape aku g bwk laptop ke skola.. =.='

tibe di pasaraya bintang.. aku menunggu bas..
agak2 10 minit cmtu.. bas pun dtg~
amek kao.. 4 bijik bas Rapid KL datang..
aku pun g la naik bas blakang skali iaitu bas T320..
ta de duit beb nk naik bas Utama.. hehee.. x)
aku hanye berdiri di dlm bas.. ta de mood nk dudok..

ketika aku smpai di stesen bas kosas depan 7eleven..
tetibe henpon ke berdering bunyi msg..
aku receive 1 msg dr paah..

'weh ko naik bas t320 yeh? Aq rase aq kat blakng ko td. Wahahaa..'

sengal.. bukan nk tegor aku kt dlm bas td..
erk.. kalo tegur, aku bukan buat pape pon.. =.='

berjalan lah aku menuju ke skola..
setibanya di pintu gate~ aku ragu2..

nk tegur ke ta nak auntie guard ni..
ahhh.. jalan je la..

aku pun jalan la dengan tergedek2 cam itik bawak laptop..
berat tu beg aku.. ade la 3kg kot.. hahahaaa!! xD

yahooooo!! smpai pun kt bilik PRS..
aku nmpak budak2 pompuan yg cun2..
budak nasyid oooo.. sume bdk form2.. heheee..
tp aku ni pemalu orang nye.. cheeewah.. huhu... x)
soo aku buat dono je la.. aku masok, kasi salam..
aku tegur bonda (cgu erni).. letak bag..
dan pooooof!! aku blah.. mase nk g tangga tu..
teserempak la budak2 pompuan yg bawak peralatan nasyid utk diletak kt blik PRS..
aku hanye tegur cuada sahaje coz aku knal dia je..
bdk2 yg lain aku ta tegur cz aku ta knal.. =.='
setelah tiba di ground floor, aku ternampak din dan erwan kt ujung nuuu..
nuuu kt tempat basikal.. mereka baru tiba kot..
aku bersalaman ngan diowang..
si din naik atas nk letak bag..
aku ngan erwan lak tgu kt bawah smbil berstory psl nk msok form6..
uhhh.. aku sgt exited gile nk form6.. ta tao la nape..
mb dpt kembali bersekolah kot.. pastu dpt jumpe kwn lama..
n dpt kenal ngan kawan baru.. :D
hah?? ape korang ckp??
awek?? ouh.. tak kot.. sbb aku minat kt si panda yg sangat comel.. x)

selesai solat jumaat, kitoang on the go g kt bilik PRS..
kitowang pun watching la bdk2 form2 tu perform nasyid..
smbil2 tu kitoang ajar la ape2 yg ptut psl alat muzik dia..
ilmu jgn kedekut kan?? (mentang2 la some of awek2 tu cun) :D
ahh ahhh!! ketika aku maen bonggo..
aku terlihat faridah, dayana, ezza, piqa dan kak chik nk naik tangga..
aku mengangkat tangan tanda utk menyapa mereka..
tp apakan daya.. hanya ezzah je yg perasan.. x)

smbil perform tu..
aku menjengok2 ke tingkap..
lol.. aku nmpak dayana ngan pakwe dia..
dan mereka sgt akrab..
tibe2 ade plak bdk PRS form2 tegur aku dari kantin..
adoi.. diowang ni.. kalo iye pun jgn la pgil name aku kuat2..
da la diowang dok blakang meja si dayana ngan pakwe dia..
watever la.. dont want to review back the past..
let gone be by gone..
stiap yg terjadi dulu tu ada hikmah nye..
aku harap aku dpt belajar dr kesilapan..
enough all dat talking2 about past time..
adoi2.. =.='

wokeh!! time utk g men bola lak~ smpai pdang..
aku tgok ade amat.. naim tenga terbaring kt kursi batu..
dan mohsin dok kt tepi longkang..
aku membuka baju melayu dan seluar ku..
oit oit.. jgn pikir laen.. ade baju putih ngan suar pendek ea.. x)
pastu aku dengan rakusnye g amek bola dan maen kt tenga jalan raya..
entah nape aku gian gile bila nmpak bola..
msti nk je timbang2 n blaja skill.. tp still lg ta terer2..
tape, kite maen utk sronok2.. x)

ari ni sronok skit men bola lawan ngan team faidhi..
ta la tensi2 sgt cm slalu..
aku plak dpt peluang jadi striker..
huaaa~ lame gak aku ta naik atas.. dpt la 1 gol..
1 gol je la.. aku ni bukan terer pun maen striker..
stakat assist tu boley la.. x)

pas penat men bola.. aku g chisiki nk g bli baju putih and suar putih..
ta sabar rasenye nk pkai baju tu.. hihiii.. x)
pas beli baju suar, aku terus melangkah pulang ke rumah..
penat seyh~ x)

fuuuh.. tu la kisah ku hari ini..
nothing interesting..



adoi.. da kol 12.48am!!
ok la!! aku nk g makan..

lapa lagi ni.. huuuuhuuuu.. x)
dan pasni nk tengok cite kung-fu panda kt internet!!
yeah!!! xD


ajal mati di tangan tuhan.. jodoh juga di tangan tuhan..
kalau kita ada jodoh.. akan bertemu juga kita akhirnya..
tp.. jgn la berserah pada takdir dan tuhan je.. kita juga harus berusaha..
erkkk tade kaitan??


No comments: