Thursday, June 10, 2010

Bukak Kepak Wan!!!


Time : 8.00am - 10.ooam
Place : rumah - kg bukit sg putih - bukit indah
Menu : jog - maen vuuleybull
Cara bace cerita ni : Mcm pengacara bola sepak yg tenga gairah!! xD
(sekati korang la na bace mcm mane pun)


"Bukak KEPAK wan!!
WING!! WING!!"

itu lah yg dijeritkan pada oleh Azrin pada ku mase maen bola tampar kt bukit indah td pagi.. ^_^

pagi ku dimulakan dengan kelang kabut memiscall dan me-msg echa pada pukul 5.30pg..

Aishaaaaahh!! banguuuuuun!!

ala-ala begitu la msg yg ku hantar pada nye.. (msg tu auto padam lepas 15 msg tersimpan.. ciss!!)

maap terlewat kejotkan awk.. terlajak perahu boley diundur, terlajak tido insyaallah berdengkur.. xD seb bek la mama ku syg kejutkan diriku.. kalo tak, komfem terlepas isyakk.. (isyak pukul 5.30pg?)

anyway terimakasik mak!!
leview leview bebeh!! xD

selesai solat dan membangkiti aishah yg naseb baek ta tido mcm deneso dan mmpu bangun dgn senang dan tenang, aku pun terus meng-onain-kan (online) fb ku dan terus ke dapor world! 1jam lebih lagi sebelom kek ku masak.. lalu aku pun pergi pula meninjau2 resort aku dan mengutip cukai daripada chalet2 dan hotel2 yg menyewa resot ku.. pg ini, ramai juga pelancong yg datang manakala kedai burger telah berjaya di upgradekan dan aku berjaya naik lvl19.. (yeaaayyy iwan hebatt!!) :D :D

selesai berfakebooking smbil text bersama echa, dlm kul 7.45 ku masok ke bilik air dan gosok gg menggunakan berus gg dengan prasaan yg riang gembira guling2.. ^_^ selesai gosok gg aku terus basuh muke dan kluar menuju ke bilik lalu mengenakan pakaian hijau yg disponsor oleh abg ipin dan ku memakai sluar track biru yg merupakan satu2 nye sluar track ku.. (hahahaa!! padan muke korang bace tanpa koma) xD aku mencalit deodorant nivea ke kitiak ketiak ku lalu mengambil minyak wangi perasa apple.. baunye sangat yummmyyy!! :D selepas itu aku pun meminta izin pada ma utk keluar~

Maaaaa~ pegi dulu eaaaa!!

aku buka pintu pakai kasot tutup pintu jalan g pagar bukak pagar tutup pagar lalu ku lari berlari berlari dan teruskan berlari dari umah sampai ke kg bukit sg putih~ (kalo korang hebat, cuba korang bace dgn nada rap!) ;p

oke oke yg ni ta ya rap.. ;D sampai je kt dataran belia bukit sungai putih, alangkah gembiranya aku apabila melihat ade pacik2 sedang menurunkan tiang2 kemah di atas tapak gelanggang bola tampar utk acara perkahwinan yg bakal dilangsungkan pada hari ahad ni.. perrgggghhhh!! heppy gile arr! member da la sorang tade kt ctu.. hahahaaa!! xD dan aku siyez heppy.. :D then aku pun menge-call ijal dengan nada yg pasrahh :

Aku : ijaaaaal~ awaaak kt anee~ T_T
Ijal : aku kt rumah ni, jap g aku datang

padayappa sungguh.. kate na jog!! xD

lalu aku pun dengan langkah kaki kanan dan dimulakan dengan bismillah (baru na bace? td mase na kuar uma ta na bace?) terus ku menuju ke ruma azrin melalui short cut lorong2 haji taip.. nasib ku sungguh berbaik kerana tidak dikacau oleh karo mahupun bapok dan pondan ketika perjalanan ke ruma azrin.. (bukan ade pun sume tu senanye, aku je prasan lebeyh) xD

azrin baru je tiba dari membeli nasi lemak.. (oke aku terliur gile tengok nasi lemak tu..) xD then azrin pun mencadangkan utk maen kt bukit indah ari ni~ aku menelefon ijal dan mengatur strategi utk bermain di bukit indah.. selesai menalipon, aku dan azrin merempit laju2 pacak weelie weekang dan weebas.. ketika kami melaui kubur berdekatan kg tengah, aku segera menghadiahkan al-fatihah kepada hamba2 Nye yg telah pergi ta kembali lagi.. (kalo korang tengok mulut aku terkumat kamit mase lalu kt kubur, korang jangan ingat aku panggil jin plak) ~_~'

oke oke setibanya kami di court bukit indah yg agak tersorok tu, kami pun panas2 kan badan dengan aksi2 yg menggiurkan.. setelah puas memanaskan badan, kami maen korek korek plak.. (digging digging) sape maen bola tampa, insyaallah tawu laa dia ape itu digging..

setelah digging beberape minit smbil msg2 bersama AZ, ijal pun sampai dan kami pun maen bertiga~ azrin mengajar strategy ape tah.. aku maen je~ sorang setting, sorang dummy dan sorang spiking.. yg setting tu kt hujung kanan, dummy tu kt tengah, dan spiking tu kt hujung kiri.. kadang2 yg tengah tu spiking.. dan yg best nye bnde ni, setter kne tangan kuat sbb kne set bola setengah gelanggang!! perghhhhh!! gile seronok arrr!! bab2 kuatkan tangan ni yg aku suke!! (padehal tangan ta kuat2 pon..) ~_~'

setelah penat bermain strategy, seperti biase kami maen spiking dan serving.. oooh lupe lak.. tinggi aku 158cm+.. kalo korang ukurr.. siyezly aku sangat sangat pendek bg kaum lelaki.. hahahahaa!! xD oleh kerana kependekan aku ni la aku ta terer maen bola tampar.. (merendah diri siot~) (memang rendah pun diri tuuu) xD
dan td azrin ajar sebelom lompat, cube bukak kepak.. bukak kepak?? maksud dia, bukak tangan, ketiak juga bukak, kedua2 belah tangan lurus ke belakang.. (sgt stylo kowt?) hasil dia.. mase kita bukak kepak, tangan akan automatik akan terbukak dan mase spiking, tangan juga akan terbukak.. (aku spiking?? hahahaaa!! xD pendek pendek pendek!!)

setelah kami penat, kami pun duduk sebentar utk berehat akibat kepenatan.. lalu kami pun pulang setelah penat berehat~ (mcm karangan budak tadika kan?) xD


The end of my moning activies... ^_^


[705 patah perkataan aproximately]



No comments: